29 grudnia 2013

GIMP nie taki straszny jak go malują!



Jupi, ogarnęłam jak zapisać plik .png w GIMP'ie. Jest moc. Powyższy screen przedstawia fragment mojej pracy nad najnowszym zamówieniem, którego w zasadzie nie powinnam jeszcze zaczynać. Jak widzicie wszystko jest w formie bardzo roboczej, tak to u mnie niestety wygląda podczas tworzenia. A tak z innej beczki, bardzo podoba mi się ta twarz, jestem z siebie zadowolona.

(uwaga, żaden element nie jest jeszcze skończony, nie ma np. rozjaśnień, a niektóre fragmenty będą zasłonięte przez włosy)

Migonetta

27 komentarzy:

  1. Nie wiem dlaczego niektórzy sądzą, że gimp jest do dupy, a photoshop jest najlepszy ;/ Zapowiedź super, czekam na całość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakiś sposób ta teza jest prawdziwa. Od Photoshop'a zaczynałam, więc dla mnie obsługa będzie już zawsze prostsza. Posiada on wiele funkcji, style, filtry, etc. Z tym, że nie oszukujmy się, GIMP nie odstaje od niego aż tak, żeby płacić za program kilkaset zł. Ja znalazłam mój na bazarku, za 30 zł może, więc sobie korzystam.

      Dobrze, że czekasz, może już dziś skończę, jeszcze tylko włosy zostały.

      Usuń
    2. Właśnie. Z wielu powodów te dwa programy są bardzo podobne do siebie. To, że PS ma więcej funkcji nie znaczy, że Gimp od razu gorszy. Trzeba umieć, wtedy można używać nawet najprostszych programów, nawet Windows Paint'a :)

      Usuń
    3. No moim zdaniem to, że GIMP ma mniej funkcji właśnie świadczy o tym, że jest ciut gorszy. Natomiast Photoshop nie jest wart swoje ceny, za tyle powinien być program 'sam' robiący grafikę, hyhy. Cd Paint'a racja, ale wymagałoby to nie tyle umiejętności co bezsensownej (tu) cierpliwości, bo to co choćby w GIMP'ie masz za jednym kliknięciem tam musisz robić ręcznie.

      Usuń
  2. Poważnie dopiero teraz wiesz jak zapisać png? xD a to mnie zaskoczyłaś
    Grafika jest piękna! Ta buźka...ach śliczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio w GIMP'ie nie miałam pojęcia. Już tłumaczę dlaczego. Otóż w starszej wersji tego programu wszystkie typy plików do zapisu były dostępne pod opcją 'zapisz jako...', natomiast w najnowszej chyba 'wyeksportuj do...'. Czasem właśnie otwierałam GIMP'a i się dziwiłam temu zjawisku, a dopiero niedawno przyszło mi do głowy szukać gdzie indziej. Nauka na przyszłość - spodziewaj się niespodziewanego :D

      Usuń
    2. Ja tam od zawsze robię tak: jak wpisuję nazwę pliku to na końcu piszę rozszerzenie np. .png. I działa ^^

      Usuń
    3. A ja zawsze zapisuję w .xcf, bo warstwy się złączają, jak zapiszesz roboczą w .png, ale tak chyba wszyscy GIMP'owicze robią :D

      Usuń
    4. Migo, a jaką masz wersję GIMP'a? Zgaduję, że 2.8 ze względu na eksport XD

      Usuń
  3. The face is very beautiful! I really like it.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super jest już teraz, a ten stożek na jej główce jest taki uroczy... może go zostawisz, haha? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha. Ok, specjalnie dla Was będzie wersja ze stożkiem na łebie. xd

      Usuń
    2. Hihihi, jak uroczo!
      W takim razie czekamy :D

      Usuń
  5. No patrz, Migo się przekręciła na Gimp'a! XD A to już na stałe czy takie próbki? xD Co do zapowiedzi, wow! Świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, na pewno nie na stałe, po prostu taki kaprys.

      Usuń
  6. Przecudownie, jestem ciekawa efektu końcowego :) Dla mnie robienie twarzy to czarna magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie też niedawno (no parę lat temu :) było to bardzo trudne i dużo próbowałam zanim zdecydowałam się wgl opublikować i uwierz, że nie były to zbyt ładne twarze.

      Usuń
  7. Skąd bierzesz wszystkie pozy?

    Edka2929

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z internetu, tą dostałam od zamawiającego z poleceniem narysowania grafiki właśnie z niej.

      Usuń
    2. Jeśli pytasz o strony, to najczęściej po prostu grafika google, lub jakieś blogi, czy lookbook.

      Usuń
  8. Gimp jest dobrym programem, da się w nim obsługiwać, tylko trzeba wiedzieć jak. Co do grafiki zapowiada się myślę, że ciekawie. Pozdrosy :**
    ELIZABETSUPER11

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładna twarz. Jestem początkującym grafikiem i korzystam z gimpa. Nie wiedziałam, że w gimpasie da się zrobić tak śliczną grafikę, jaką tu robisz. :D

    OdpowiedzUsuń