18 marca 2012

Odkrywamy tajemnice K.A.T.I.E.

Dziś przygotowałam dla Was coś w rodzaju tutoraialu  dotyczącego rysowania włosów.'Coś w rodzaju', ponieważ nie lubię dawać gotowych rozwiązać, za to kocham mówić pokrętnie tak aby wszystko jak najbardziej skomplikować... chyba nic na to już nie poradzę. Tak, więc mój 'niby poradnik' nie pokaże Wam 'jak' coś zrobić, tylko jakich narzędzi używać, aby naszą inwencję twórczą przelać na pixelowe płótno :) Tak... możecie się bać.

Najpierw zapoznam Was z narzędziami, które będę potrzebować.

  • Narzędzie 'zaznaczania prostokątnego'. Nim zaznaczę każdy obszar w którym będę cokolwiek robić. Pozwoli mi na większą dokładność.
  • Pędzel i 'kubełek z farbą'. Umożliwia wypełnienie kolorem.
Jak widzicie jest ich naprawdę niewiele, ale w zupełności wystarczą:

Pierwszym krokiem do zrobienia fryzury jest oczywiście dostosowanie Me-Doll, z tym sobie poradzicie, a dalej ja układam sobie próbki kolorów do każdego cienia. Musi być ich przynajmniej 3, ale im więcej tym fryzura 'pełniejsza'.
Możecie zamiast próbek zmniejszać krycie bieli i czerni, ale nie prezentuje sie to tak dobrze.
Możecie także używać narzędzi rozjaśniania i przyciemniania.
A oto moje próbki:

Dalej używając narzędzia zaznaczenia prostokątnego rysuję zarys moich włosów. Zwykle trochę to trwa i dużo przy tym mazania, dorysowywania itd... Także nie zrażajcie się, gdy coś nie wyjdzie od razu.
Zobaczcie co mi wyszło:


Nie jest to zbyt zachęcająca wersja, ale pamiętacie, że czasem dobre cienie 'naprawiają' 'krzywe' kontury, wiec przystąpmy do tej części naszej pracy. Najpierw zaznaczam obszar w którym ma być dany cień, dalej pobieram kolor z próbówek i wypełniam ten obszar danym cieniem. I robię tak mniej więcej, aż wyjdzie mi coś takiego:

I to już wszystko. Proste prawda ;)

Umieszczę też wersje do pobrania w kilku fajnych kolorach. Pamiętajcie jednak, że do pobierania włosów prawo mają tylko obserwatorzy, a wykorzystując gdziekolwiek fryzury mojego autorstwa zobowiązani jesteście napisać na Grafice 'Hair by K.A.T.I.E', czy coś w ten deseń. To dla mnie ważne :)

A teraz coś dla Was, wykażcie się! 
Zróbcie włosy kierując sie moim tutorialem, zalinkujcie pracę i dodajcie w komentarzu pod tym postem. Dla każdego będzie to fajne ćwiczenie, a ja wybiorę kilka osób które dostaną za to jakiś drobny upominek. Wystarczy być obserwatorem bloga!

17 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Co do WSZYSTKICH palet roszczę sobie pełne prawa autorskie, gdyż robiłam je w pełni sama i całkowicie na oko, co zajęło mi baaardzo dużo czasu. Rzadko się u mnie zdarza taka samodzielność, więc... proszę o niewykorzystywanie ich do własnych celów.

      Mam nadzieję, że rozumiesz, że im bardziej do czegoś doszło sie samemu, tym trudniej jest się tym dzielić.
      Pozdrawiam, i życzę sukcesów.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. Hmm... paletę tworzę zawsze zanim zacznę rysować, a tą dałam po to, żebyście mogli zobaczyć jak takie coś wygląda.

      I myślałam, ze pisząc 'sama zrobię jakąś' chodziło ci o zrobienie własnej, a nie zdublowanie mojej :P Jeśli Ci tak zależy to 'blond' możesz sobie 'wziąć', mam nadzieję, że będzie Ci dobrze służył. ^^

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykonuję, wykonuję... jeszcze skończę ubranie i włosy i będzie :) Chyba nawet ładna wyjdzie...

      Usuń
  3. Próbuję zrobić te włosy.. Całkiem całkiem mi idzie, ale ten ostatni krok [z cieniowaniem] nie wychodzi mi kompletnie, nie wiem jak sie do tego wziąć itd. K.A.T.I.E., proszę, pomóż mi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha, jestem z siebie dumna, bo po dłuższej (bardzoo dłuższej, wierz mi...) chwili zrozumiałam o co chodzi!!! Na razie ćwiczę :) Twoje włosy się tak ładnie błyszcząąą, a moje nie... :/
    Dziękuuuję :**

    OdpowiedzUsuń
  5. Skorzystałam z jednej fryzurki do pobrania, bardzo dziękuję. Użyłam jej tutaj:
    http://forrestwiku.blogspot.com/2012/06/drugi-nagowek-w-moim-zyciu.html
    Dopiero uczę się robić grafikę, więc proszę o wyrozumiałość.

    OdpowiedzUsuń
  6. ŻAL... TE WŁOSY SA Z UBIERANKI! PO PROSTU ZAMALOWAŁAŚ WSZYSTKIE CIENIE, ŻEBY BYŁO, ŻE WYPEŁNIŁAŚ KUBELKIEM OBSZAR ZAZNACZONY!!! HMM.. CIEKAWE CZEMU NIE WYSŁAŁAŚ SCREENA ZAZNACZENIA JESZCZE PRZED WYPEŁNIENIEM KOLOREM....!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ty nie zrobiłaś tej fryzury! Wciąż kopiujesz je z ubieranek i mówisz ze to twoje!!! >,<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weź się odwal od niej . Nawt gdyby .... to i tak jej sprawa .
      A może zrobiła je sama?. Zanim wyskoczysz jeszcze raz z takim komentarzem , zbierz dowody
      Skoro to z gry .. To napisz jakiej ?.

      Usuń
  8. Thanks for this tutorial!!!
    Xoxo

    OdpowiedzUsuń