22 grudnia 2012

To już rok...

• [| czytaj do końca, skomentuj i wygraj grafikę |] •

Tak, to już rok. Dziś, dokładnie 23 grudnia wypadają pierwsze urodziny tego bloga, całej mojej przygody z grafiką i wszystkich tych wspaniałych chwil jakich z Wami doświadczyłam :)
A ile się wydarzyło! Były chwile grozy, chwile załamań nerwowych, były chwile totalnej klapy. Heh, jaka ja w ogóle śmieszna momentami byłam (wstydzi się), ale przynajmniej w kilku procentach myślę, że wyszłam choć trochę na ludzi :P Zapraszam więc do może ciut przydługiej lektury, ale takiej bez której nie mogłabym z czystym sumieniem zamknąć tego ważnego dla mnie dnia.

Dziś z pewnością nie byłabym tą osobą, czy to ze względów graficznych czy też bardziej mentalnych, gdyby nie wasza obecność, gdyby nie to, że próbowaliście zawsze prostować mój skrzywiony charakter jak i moje dys-umiejętności graficzne. I w tym miejscu czas na podziękowania: Najdroższej, będącej tutaj jedną z pierwszych moich obserwatorek, tą która nauczyła mnie najwięcej - Aga19988. Twoje komentarze zawsze brałam na serio, bo wiedziałam, że masz bezsprzeczną rację (prawie). Dalej, heh, pamiętam, jaką minę zrobiłam, gdy sobaczyłam, że moją bodajże 3 obserwatorką była Paula5959, już wtedy przecież bardzo sławna blogerka i graficzka. Było między nami różnie, acz głównie z mojej winy, czego niestety mam świadomość - dziękuję Ci. Dalej idąc, dziękuję xXEwelina1996Xx, osoba ta jest związana z uświadomieniem mi w przeszłości bardzo ważnych faktów które z hukiem (dużym hukiem) szybko wybiły mi z głowy, pewne moje głupie pomysły ^^, idąc dalej dziękuje Wieczko6, również wspaniałej i znającej się na tym co robi graficzce, która również uświadamiała mi niejednokrotnie wiele faktów o których nawet bym nie pomyślała. Dziękuję także Solien, bardzo dobrej koleżance, dziewczynie na którą zawsze można liczyć, przyjaciółce którą niestety często zaniedbywałam brakiem czasu, a także Marcelq'owi, co do którego zapewne bardzo sie myliłam (ale głośno tego nie powiem) 
Teraz czas na ludzi, którzy zawsze podnosili mi cukier, gdy w domu zabrakło czekolady. Są to ludzie bezsprzecznie mnie chwalący i tacy którzy sprawiają, że mimo największej graficznej porażki mogę wyprostować dumnie uszy i w dobrym nastroju zabrać się do dalszej pracy :) Tu pragnę wyróżnić, szczególnie tych pierwszych, bo to oni właśnie sprawili, że nie przestałam robić tego co kocham. Nie będę jak powyżej wymieniać nicków tych wszystkich osób, ponieważ każdy z Was jest dla mnie tak samo ważny, a każdy komentarz czytam z nieskrywaną radością, że zechcieliście poświęcić swój czas, aby tu przyjść i coś napisać. Dziękuję! 

Zostawiam Was teraz cichutko z moimi  (prawie) wszystkimi grafikami opublikowanymi na tym blogu.
Kontemplujcie więc :) Rozwinęłam się graficznie?





































Jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem że tylu z Was wytrzymało ze mną aż rok i że (chyba) obyło się bez śmiertelnych ofiar. Nie wiem, co mogłabym dla Was za to zrobić, ale z doświadczenia wiem, że lubicie hmm... na przykład może jakieś włosy do pobrania? ^^. Jak wiecie jutro Wigilia, Gwiazdka, Dzień Narodzenia Chrystusa, może uda coś się zrobić w tematyce prezentów... :}



iii... z radością powiadamiam Was o oficjalnej urodzinowej imprezie na Stardoll. Impreza odbędzie się dokładnie w Sylwestra (będę jeszcze przypominać) Dla uczestników przewidziane są dwie graficzne niespodzianki :p

W temacie niespodzianek, pragnę także ogłosić, że jedna osoba która będzie komentować posty od dziś   - do 1 lutego 2013 roku zostanie nagrodzona DARMOWYM NAGŁÓWKIEM ode mnie. Takowy już dawno został zrobiony  i czeka na zwycięzcę. Jedynym warunkiem jest obserwacja tego bloga i udzielenie ciekawego komentarza. Będzie brana pod uwagę także systematyczność takowych oraz po prostu ich ciekawość (tzn. proszę o więcej niż kilka wyrazów). Konkurs rozpoczyna się dziś, i jest stworzony z okazji tych już do znudzenia powtarzanych urodzin. Życzę Wam szczęścia i powodzenia!

 Pozdrawiam serdecznie. Do jutra! 
Migonetta Solvith.

56 komentarzy:

  1. Świetny pomysł :D Gratuluję również talentu, widać na zamieszczonych pracach jak z czasem rozwijały się twoje zdolności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miejmy nadzieję że będzie mi dane jeszcze trochę się porozwijać. Dzięki :)

      Usuń
  2. Naprawdę w twoich pracach widać rozwój graficzny. Wiem, że grafika to ,,czarna magia''. Sama chciałabym umieć robić takie nagłówki jak ty. Na początku widać, że już i tak dużo umiałaś, lecz była to raczej zwykła doll, a teraz bardziej dbasz o najmniejsze szczegóły i widać twoją staranność :) Jestem ciekawa twoich prac za kolejny rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka tam czarna magia.... na prawdę wielu rzeczy można się nauczyć. Dzięki.

      Usuń
  3. Niestety nie miałam możliwości podziwiać Twoich umiejętności od samego początku, ale od razu gdy zauważyłam Twojego bloga z miłą chęcią czytałam każdy post i podziwiałam Twoje prace z wielkim zachwytem. Oczywiście przyznam racje, że rozwinął się Twój talent. Z każdą nową grafiką Twoje prace były coraz bardziej starannie wykonane. Jedyne co mogę Ci życzyć to dalszych chęci i dużo kreatywności chociaż tej już pewnie masz sporo. ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za kreatywność odpowiadają głównie moi znajomi a chęci dodajecie mi wy wszyscy, bez Was nie mybo by mnie :)

      Usuń
  4. Kocham twoje nagłówki ;) Widać ,że jesteś bardzo kreatywną osobą i to co robisz starasz się zrobić jak najlepiej. Nie czytam twojego bloga od początku gdyż wcześniej nie wiedziałam ,że taka wspaniała graficzka istnieje. Dopiewo na Ciekawszy stardoll dowiedziałam się o tobie. Mam do ciebie wielki szacunek. Twoje grafiki od początku były piękne i lubię je podziwiać ,gdyż sprawia mi to wielką radość.
    Życzę Tobie Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Boskie nagłówki! Nie mogę uwierzyć, że aż rok! Pamiętam jak wchodziłam tutaj od bodajże marca. heh... Czas coraz szybciej płynie ;) Wielkie gratulacje, a pozostałym powodzenia :)
    Lady_Lunia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czas płynie niewaiarygodnie szybko, choć nie ukrywam, że ten dostarczył mi dość sporo rodzinnych problemów... cóż mam nadzieję, że przynajmniej na tym tle przyszły wypadnie lepiej. Życzę także tobie sukcesów w przyszłym czasie : p

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również życzę powodzenia w tym moim 'konkursie'.

      Usuń
  7. O jeja, Migusiu kochana, myślałam, że zapomniałaś o starutkiej pomarszczonej Jagience która na tyle czasu zamilkła (moja wina, moja wina, moja BARDZO wielka wina). Ile to my już nie rozmawiałyśmy co? Ale weź, dziękuję. Nie wiedziałam, że Ci wgl. jakoś wpłynęłam na graficzenie. Chociaż czasem gadałam o kurczaku i innych dziwactwach. Nie rozpiszę się, bo mama każe mi spadać z komputera. Orewułar.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Jagusiu, zaniedbałyśmy się obie, oj oj... trzeba będzie to poprawić w przyszłym roku.

      Usuń
  8. Ojej ile to już mineło oglądam go od rozpoczęcia bloga , ale nigdy nie komentowałam bo nie maiałam konta google , a teraz mam i ciesze się że mogę opinie wyrazić na temat bloga i to już cały rok trwa :)
    wikipet201

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy zaczęłam interesować się blogami na stardoll szybko zaczął mi przewijać się twój blog. Jak po raz pierwszy tu weszłam to głośno powiedziałam "ŁAŁ, ciekawe ile ona może mieć lat" te umiejętności, te podobieństwo do stardoll'a. Najpierw nie obserwowałam tylko wchodziłam i oglądałam. Ty mnie zainspirowałaś i sama zaczęłam "tworzyć" jak na razie zrobiłam jeden porządny nagłówek, chociaż pozostawia wiele do życzenia. Moim zdaniem twoje są (prawie) IDEALNE! Zazdroszczę ci cierpliwości i pomysłowości i życzę tego w następnych latach, aby twój zapał do pracy nie słabł.
    pozdrawiam, wesołych świąt.

    MistAsh29634

    OdpowiedzUsuń
  10. You are amazing, all your graphics are incredible. Merry Christmas and Happy New Year!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam miałaś 1wpadke z włosami na Dirty stardoll i wiele Sukcesów życzę ci następnego roku graficzenia.szczęśliwego nowego roku i Świąt.



    Pozdrawiam radek06

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z perspektywy czasu bardzo się cieszę, że wtedy wszystko potoczyło się tak a nie inaczej, choć ludzie bywają bardzo pamiętliwi...

      Usuń
  12. obyś pociągnęła jeszcze rok albo i więcej! :)

    mi się najbardziej podoba nagłówek dla Orasey i Ujawnionych i te popiersia lalek sd z blond i czarnymi włosami :) no i te oko jest fantastyczne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy spodoba Ci się także grafika która niedługo zagości na tym blogu. Jeżeli uda mi się ogarnąć animacje w Ps'ie to może być ciekawie :)

      Usuń
  13. Nie jest to w żadnym stopniu złośliwa uwaga, ale jestem ciekawa ile osób teraz będzie Cię pochlebnie komentować, zachwycać się nad twoimi pracami, tylko po to by wygrać twój nagłówek.

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt spędzonych w rodzinnym gronie oraz dalszych sukcesów w grafice,
    N.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam Cię! Hi hi... Jeśli mogę spytać - na podstawie czego twierdzisz, że wygra osoba która najładniej powie jaka to ja jestem wspaniała? Wbrew pozorom o moich zasadach oceniania w tym 'konkursie' powiedziałam bardzo niewiele i z wielu powodów wolę aby tak pozostało.
      Ja tu nic oczywiście nie sugeruję tak tylko z ciekawości zauważam, że zawsze osoba która ma jakieś 'ale' się nie podpisuje... ciekawe czemu, nieprawdaż?

      Usuń
    2. Oj Migo, Migo.
      Nie twierdzę, że wybierzesz osobę, która będzie Cię i Twoją grafikę wychwalać pod niebiosy. Przez ten krótki, aczkolwiek wiele dający do myślenia okres naszej znajomości zdażyłam się zorientować, że raczej nie jesteś taka.
      Chciałam tylko zwrócić twoją uwagę na (za przeproszeniem) lizodupstwo, które będą prezentować na blogu niektóre (!) osoby. Nieważne czy będzie to jedna z twoich najlepszych czy najgorszych prac. I tak będą komentarze, że jest to "najzajebistsza praca ever" - nawet jeśli ktoś tak nie myśli. Niestety istnieje taki "gatunek ludzi", który jest chytry i niczym Chytra Baba z Radomia są zdolni do wszystkiego, by zdobyć to czego pragną. Nawet do udawania.
      Co do nie podpisywania się - było dosyć późno, nie chciało mi się logować na dawno nieużywane konto google, a gdybym się podpisała swoim imieniem i tak byś mnie nie skojarzyła. Doceń to, że specjalnie do napisania tego komentarza się zalogowałam :D

      Pozdrawiam,
      Irytująca/Nat/Nygusiia

      Usuń
    3. Hmm... a ja twierdzę, że gusta bywają bardzo różne i nie należy tak nikogo oceniać, bo wiem z doświadczenia, że to co mi się podoba niekoniecznie pokrywa się choćby z tym co podoba się tu innym - tak było, jest i będzie.

      Co do logowania bardzo proszę chociaż podpisz się nickiem ze SD, dziękuję.

      Usuń
    4. Zdaje mi się że próbujesz ją do czegoś nakłonić (jeśli komuś się podoba to znaczy że PEWNIE się podlizuje)
      Kilka miłych SZCZERYCH słów na pewno nie zaszkodzi, a zmobilizuje do pracy

      Usuń
    5. A do czego niby miałabym ją nakłaniać? Po prostu zwróciłam jej uwagę na to, że napewno będzie grupka osób, która się podlizuje by wygrać. I tak dla jasności - nie twierdzę, że każdy kto napisze, że dana praca się jemu podoba chce się podlizać - bez przesady. Jestem pewna, że większość komentarzy chwalących Migo jest szczerych, ale są różne gusta i to co może się podobać większości jednej czy dwóm osobom się nie spodoba. I napiszą ten nieszczery komentarz myśląć, że to im zapewni wygraną.

      Mam nadzieję, że wyjaśniłam już to o co mi dokładniej chodziło w moim pierwszym komentarzu. Dziękuję za uwagę,
      Irytująca (z anonimka, gdyż nie chce mi się logować)

      Usuń
  14. Miło jest czytać takie rzeczy, że nigdy się nie poddałaś. Przez ten rok zmieniłaś się nie do poznania! Można stwierdzić nawet, że już niedaleko Ci do perfekcji. Najbardziej podziwiam to, w jaki sposób przyjmujesz krytykę. Dla ciebie nie są to "natrętni hejterzy" tylko ludzie którzy chcą ci pokazać co musisz zmienić aby dążyć do wspomnianej już wcześniej perfekcji.
    Dziękuję bardzo za przeczytanie i pozdrawiam :)
    Siunda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah to jest różjnie... Należę akurat do osób bardzo próżnych i ze znoszeniem krytyki bywało u mnie różnie - starałam się nad sobą panować - więc w sumie głównie wkurzały mnie uwagi z niewybrednymi epitetami od osób z którymi raczej nie miałam takiego kojtaktu, by mogły tak się o mnie wypowiadać... przez ten rok miałam bardzo dużo konfliktów, ale choć mówię to ze zdziwieniem praktycznie wszystkie w mniejszym lub większym stopniu zostały zażegnane.

      Usuń
  15. Muszę powiedzieć, że bardzo się rozwinęłaś. Widać, że grafika stoi u ciebie na bardzo wysokim poziomie. Pytanie tylko czego ci życzyć na kolejny rok? :) A więc: dobrej passy, wielu inspiracji, jeszcze więcej ludzi "podnoszących cukier", dalszych sukcesów, no i.. Szczęścia :D Pozdrawiam.

    P.S. A ja najbardziej lubię grafikę z Lordem Voldemortem ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi... Ja też ale boję się do tego przyznać, także ciiii... :)

      Usuń
  16. Cudne grafiki i widać wielką zmianę w grafikach.Masz po prostu talent...
    Oby tak dalej ,jesteś super. :3

    OdpowiedzUsuń
  17. Otóż każda twoja grafika jest wykonana jak widać bardzo starannie. Wszystkie bardzo mi się podobają. Uważam ,że coraz to nowsze Twoje prace są coraz lepsze i powalasz na kolana swoją konkurencję. Oby tak dalej. Bardzo mi się podoba to ,że zaczęłaś organizować konkursy dla obserwatorów bloga. Jedyne czego mi brakuje na blogu to ,krótkich postów z radami dla początkujących grafików. Czyli w jakim programie i jak wykonać fajne włosy dla dollki na nagłówku. Myślę ,że od tej pory blog będzie się coraz bardziej rozwijał i zdobędziesz jeszcze więcej fanów swojej grafiki. Tak jak widać ten rok był bardzo owocny oby tak dalej ! Trzymam kciuki :) Hm... Może nawet wpadnę na imprezkę sylwestrową :)

    Pozdrawiam
    Anna1998k

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, acz poradników raczej nie planuję. Myślę, że mam za duże 'ego', zbyt dużo czasu zajęło mi dojście do tego w sposób samodzielny, wychodzę z bardzo prostej zasady jeśli chodzi o naukę :p

      Usuń
  18. Trzeb przyznać że robisz świetne grafiki.Chciałam u ciebie zamówić nagłówek ale niestety kolejka pełna.Mimo tego cię uwielbiam!Głosowałam na ciebie w konkursie na nagłówek na stardoll i my,żałuję że nie wygrałaś.Z każdym nagłówkiem rozwijasz się coraz lepiej.Masz sporą konkurencje jednak nikt nie dorówna twojemu talentowi graficznemu.Oby tak dalej kochana!


    Serdecznie pozdrawiam
    misMiley345

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bardzo się cieszę z wyniku na SiM. Z wielu powodów zyczyn Aga zasługiwała na zwycięstwo o wiele bardziej niż ja. Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Gdy obejrzałam sobie cały blog, pomyślałaam '..ta jasne .. to ona zrobiła?'. No, aż nie mogłam uwierzyć, że takie cuda można robić . Sama spróbowałam , ale kurna mi to nie wychodziło ;/ Trochę zjadłam nerwów. Chciałam tak jak ty ... takie piękne grafiki robić .. Też czasami teraz robię , ale to bardziej "przeróbka zdjęcia" niż grafika .. :D Ja ci gratuluje, bo to nie jest proste . Ludzie to potrafią komentować, że jest niedoskonałe , a sami by tego nie umieli . Życzę ci, żeby twoich grafik było więcej, żeby też były najidealniejsze ( z resztą już są ) i , abyś cieszyła się z każdej nowej, niepowtarzalnej grafiki. Tego ci życzę ;) A no i oczywiście Wesołych Świąt i Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tobie życzę takiej pasji w życiu jaką dla mnie jest grafika, to dla mnie całe życie i jestem bardzo szczęśliwa, że komuś może się podobać.

      Usuń
  20. Pamiętam jak pierwszy raz weszłam na tego bloga.Wszystko przypominało mi jakby było żywcem ściągnięte z ubieranek,ale...jakoś ciekawiły mnie te Twoje grafiki i bardzo często wchodziłam na Twojego bloga,sprawdzałam czy nowych postów nie ma,a jak były czytałam.Choć może nie komentowałam tak często to tylko z powodu mojego ogromnego lenistwa :) Potem zaczęłaś się ogromnie rozwijać.I gdy patrzyłam na Twoje grafiki nie przypominały mi żadnych skopiowanych z ubieranek tylko były dla mnie "dziełami sztuki Migonetty".Na początku Twoje grafiki były dla mnie czymś w rodzaju ideału do którego dążę,choć miałam i nadal mam świadomość,że nigdy nie zdobędę tej Twojej perfekcji w tworzeniu grafiki.Teraz Twoje prace nie dość,że nadal są dla mnie ideałami to są jakby...dziełami sztuki w tworzeniu tej stardollowej grafiki.Czytam sobie właśnie Twojego bloga od początków i poraz setny oglądam Twoje pierwsze grafiki.I widzę,że już na samym początku swojej przygody ze stardollową grafiką byłaś na bardzo wysokim poziomie.Teraz jesteś na poziomie ideału.Może czasem mam jakieś "ale",że coś mi się nie podoba,że coś bym zmieniła,lecz i tak zawsze Twoje prace będą dla mnie ideałami,jak prace wielu innych grafików min.agi19988,Ziutencji,LadyRosalie98 itd.Choć mimo tego,że zakochałam się we wszystkich Twoich pracach,moją "ulubienicą" wśród Twoich grafik jest praca z wieżą Eiffla w tle.Po prostu tamta praca (dla mnie) to jest...nie wiem,po prostu nie wiem jak mam to ująć.Te piękne tło,sukienka,włosy,albo ta przecudna kurtka.Te cieniowania na kurtce są jedynymi słowy genialne!Naprawdę,bardzo podziwiam wszystkie Twoje prace,ale ta jest dla mnie tą ulubioną,najlepszą.Oczywiście każdemu może się podobać inna,ale dla mnie ta jest najlepsza.Dobrze,że zaczęłaś graficzyć,bo masz ogromny talent!Twój cennik jest naprawdę bardzo tani pod względem tego,jakie nagłówki tworzysz.Kończąc napiszę Ci tylko życzenia,a mianowicie:dużo zdrowia,szczęścia,żebyś dalej rozwijała się graficznie (choć to prawie niemożliwe,bo tworzysz już same ideały),żeby nikt,podkreślam NIKT Cię nie kopiował no i,żeby nowy rok był dla Ciebie bardzo szczęśliwym rokiem,o i żebyś nie skończyła z grafiką :) Widać,że lubisz to robić (przynajmniej jak tak sądzę),więc mam nadzieję,że nie przestaniesz tego robić.Jeżeli za dużo się rozpisałam to przepraszam.I oczywiście ślę pozdrowienia dla Migonetty ;3

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow aby ten Blog wytrwał 100 lat ;* Cieszę się ze to już rok zawsze zaglądam na bloga. Strasznie podobają mi się twoje nagłówki (zakochałam się w tym blogu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy Migo będzie miała 100 lat, raczej nie zechce się jej robić grafik. A może..? :D Migo, rozwiej wątpliwości.

      Usuń
    2. Oczywiście że będzie grafika tylko wtedy od takiej babuszki z laseczką :P Ale ja jestem zła więc raczej będę się dobrze trzymać.

      Usuń
  22. MIGO TY TO UKARTOWAŁAŚ! SPECJALNIE URUCHOMIŁAŚ BLOGA 21 GRUDNIA, BY POTEM NAPISAĆ NOTKĘ O ROCZNICY W KONIEC ŚWIATA! AAAAAA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... bloga utworzyłam 23 grudnia i w tę datę celowałam pisząc post o rocznicy. Pozdrawiam.

      Usuń
  23. Wow ! Twoje grafiki są świetne ! Widać, że kochasz robić grafiki i wkładasz w to dużo pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zawsze byłam i jestem pod wrażeniem Twoich grafik. Są naprawdę śliczne i bardzo dobrze wykonane. Z całego serca zazdroszczę Ci talentu bo go posiadasz.
    Najpiękniejszą grafiką spośród tych cudów jest jak dla mnie ta dla "Ujawnionych" z dziewczyną z papierosem. Jest niesamowita, piękna, cudna, niebiańska - nie wiem jak mam ją określić bo słowa nie okazują jej ideału *____*


    A na koniec mojej wypowiedzi chciałabym Ci życzyć, byś robiła tak samo niesamowite grafiki jak robisz. By nigdy nie brakowało Ci pomysłów i byś dostała tableta graficznego ^^
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  25. Twoje grafiki po prostu zachwycają. Widać, że się bardzo rozwinęłaś i zaczęłaś tworzyć nie tylko doll ze Stardoll, ale także prawdziwe postacie. Jestem pod wrażeniem!


    OdpowiedzUsuń
  26. Jakie to cudne *-*. W 1 rok tak szybko się rozwinęłaś! Brawo, po prostu brawo!

    walentynkaxx

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystkie świetne, najlepszy grafik ever :D
    ELIZABETSUPER11

    OdpowiedzUsuń