29 grudnia 2012

Hejoooo! Jak tam po świętach?

Ten post miał w zasadzie ukazać się w Wigilię, acz doszłam do wniosku, że praktycznie każdy gdzieś wyjeżdżał, ja chorowałam, i tak to się wszystko rozeszło. Jestem zdumiona tak wielkim zainteresowaniem poprzednim postem - wow, myślałam że jego długość zniechęci już na starcie, ale ciągle Was nie doceniam :P Dziękuje za tyle miłych słów, jest mi bardzo miło, że tak wiele osób czyta tego bloga, to dodaje mi naprawdę bardzo dużo szczęścia...
 Co dostaliście na święta? A może byliście Świętymi Mikołajami dla kogoś? Ja osobiście przez niemal całe święta leżałam w łóżku zasmarkana (efekt kurzu u Babci kochanej) i czytałam Harry'ego Potter'a na tablecie, który to właśnie kochana rodzinka podarowała mi na święta (dziękuję niemożebnie), fajna zabaweczka. Podjęłam także postanowienie zbierania na tablet graficzny, kupię go sobie sama na urodziny i mam nadzieję, że to wypali, to byłoby bardzo duże ułatwienie w rysowaniu, i mogłabym wykonywać więcej grafiki (o zgrozo) :D 

Grafikę którą Wam dziś przedstawię zrobiłam gdzieś przed samymi świętami. Tak jakoś boję się tego digitalu, a zarazem sie na niego uparłam i koniecznie chcę się go nauczyć, być osobą graficzącą wielo-technikowo.
Dla pewności napiszę, że (z założenia) ma on przedstawiać Emmę Watson, bo coś czuję że niekoniecznie da się to rozpoznać po moim nieudolnym rysunku... 


Grafikę mogę komuś sprzedać. 
Jeśli znalazłby się jakiś kupiec, odsyłam do KG lub na GG (13381315)

Całość została wykonana w GIMP'ie (bodajże napis w PS'ie), moim zamierzeniem było nauczenie się rysowania włosów i z założenia na tym miała się opierać cała grafika, miało to być ćwiczenie, ale jak to u mnie dość często bywa (oj) się rozrosło. Nie mogę powiedzieć, bo niezależnie od efektów, wydaje mi sie że od mojego ostatniego digitalu poprawiłam się choć odrobinę, a to był mój cel :]  Jestem z tych włosów bardzo zadowolona, najtrudniejszym zadaniem dla mnie było narysowanie tych cienkich kosmyczków, ale właśnie one najbardziej mi sie tu podobają. Taki pozytywny wektorowy akcent.. I chyba po raz pierwszy w życiu mogę powiedzieć że nawet wyszły mi usta, hi hi. Bardzo miło mi się rysowało, ponieważ takie 'ciapkanie' po czyjejś twarzy jest bardzo uspokajające (nie no.. serio, spróbujcie). 

...i znów się rozpisałam, choć i tak mam jeszcze tyle do napisania, ale aż tak męczyć Was nie będę :}
Chciałabym na koniec wiedzieć: Jak minęły Wam Święta, jakie plany na Sylwestra (prócz mojej imprezy oczywiście :P) Co myślicie o grafice? Co powinnam poprawić na przyszłość, nad czy jeszcze popracować? 
Migo

43 komentarze:

  1. nieudolnym? Przyznam szczerze, że sama chciałabym takie robić. Jest świetny. :D

    melmana96

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi miło, że tak uważasz, acz musi być choć trochę nieudolnie, bo co bym poprawiała następnym razem? Dziękuję za komentarz.

      Usuń
  2. :O This is amazing!

    OdpowiedzUsuń
  3. OMG!!!! Ale ładne zupełnie nie stardollowe!! Nie wiem jak ty to robisz że są takie ładne włosy...
    Mi się bardzo podoba!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj będę nie sobą, i powiem, że przy włosach najpierw rysowałam po prostu zwyczajnie pędzlem a potem np. mazałam, znów rysowałam i tak do tego czasu aż mi wyszło (coś).

      Usuń
  4. świetna grafika, choć faktycznie nie rozpoznałam Emmy Watson ;)

    na sylwestra planów żadnych, chyba, że planem można nazwać sylwestra z polsatem. ;C

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz? Ja wiedziałam, że podobieństwo to zdecydowanie nie moja mocna strona :P
      Plany na sylwestra u mnie też nijakie, ale zapraszam w takim razie na imprezę (stardoll'ową)z okazji urodzin tego bloga (o godz. 20.00)

      Usuń
  5. To w gimpie można robić takie cuda ;o Bardzo ładna grafika, jak zawsze. Sama chciałabym tak umieć ^^

    Rose4400

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy musi znaleźć sobie swoją pasję, ale wiem, że sporo rzeczy można wyćwiczyć. W internecie jest mnóstwo tutoriali, więc jeśli ktoś szuka to z całą pewnością - znajdzie. Powodzenia życzę.

      Usuń
  6. Popieram pytanie na górze, "To w gimpie można robić takie cuda" *_*
    Ja rozpoznałam Emmę już na tablicy bloggera, grafika super!
    chociaż trochę dziwnie wygląda to na czym ona opiera głowę, taki mały defekt

    Święta minęły przy komputerze (dostałam dodatek do Sims3)a co do sylwestra to jeszcze nic nie wiem

    MistAsh29634

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na czym ona opiera głowę, to ramię/kawałek ręki'. Myślę, że dziwnie wygląda dlatego, że jest o wiele ciemniejsze od twarzy. Bo tak nie wiadomo do końca z której strony pada światło.

      Usuń
  7. Aż nie mogę uwierzyć, że to w gimpie! Bomba :D
    Gratulacje z mojej strony ;)
    Ja też jestem po chorobie - moja cała rodzinka non stop coś łapie. hehe
    Jeszcze sylwester i znowu do szkoły :( Tak szybko czas leci..
    A ferie dopiero od 13 lutego!!

    Też zbieram na tablet graficzny - dużo o nich czytałam. Podoba mi się głównie Vacom bamboo cth-661 , ale to jeszcze nie 100%-owa pewność ;)

    A Ty nad jakim rozmyślasz? ;D
    Lady_Lunia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że tak sobie na Allegro przeglądając również o Wacomach myślałam, z tego co wiem, to najpewniejsza firma i warto zainwestować, prawdopodobnie się skuszę. A na jakiego, zobaczymy ile uzbieram, bo u mnie ze zbieraniem różnie, ale do maja czas :}

      Usuń
    2. Ja sobie tego upatrzyłam :D Moje znajome graficzki też mają ten model i też na allegro kupowały; http://allegro.pl/edu-tablet-wacom-bamboo3-pen-pl-fv-gw24-artrage-i2886974385.html

      A na szczęście się złożyło, że mam parę swoich oszczędności i powinno starczyć :DDDD
      hura!!

      Usuń
  8. Nope nope nope ;c
    Albo używasz zbyt miękkiego pędzla albo rozmazujesz, a to wcale nie wygląda fajnie
    proporcje oczu sa zle w wyniku czego makijaz jest krzywy, okolice rogówki nienaturalne, a powieka blizszego oka wyglada jakby się skurczyła czy też pomarszczyła niemożebnie.
    Wszystkie błędy się ze sobą łączą, przez co np wlosy mimo, ze do całości rysunku sa nawet ok zaczynaja sie psuć przez reszte
    Włosy muszą być odrębnością jak ukladaja sie na na twarzy to z cala pewnoscia wyglada to inaczej, gdzie nie gdzie lecą powiązania z twoimi wektorami jakbys dalej zaznaczala a w digitalu to nie na tym polega. Zanim zaczynasz rysowac dokladnie sie przypatrz zdjeciu dokladnie, warto tez poglebic swoja wiedze w szczegoly anatomii.Kurczowo trzymasz się fotografii a to także nie wróży dobrze próbuj rysować sama bez pomocy zadnych, spontanicznie bowiem im bardziej sie spinasz tym gorzej wychodzi. Brak tej lekkosci jak w poprzedniej graficzce (tj japońska buźka).A jeśli mowa o włosach to jak tak cieniujesz je to dodawaj najpierw coraz wiecej cieni dopiero pozniej dodawaj z rozna gama odcieni lekkich odcieni pojedyncze kosmyki.
    Masz duży potencjał,a podstawy juz, ktore poznalas przy grafice wektorowej.

    Pozdrawiam,
    Solien

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinię. Pozdrawiam :}

      Usuń
    2. ohohoh pisane na gorąco, jest kilka bledow skladniowych, wiem :)

      Usuń
  9. Okej ja się rozpiszę bo tak zajrzałam i coś zobaczyłam i no w ogóle mam chętkę. Choć znająć moje szczęście usłyszę zaraz sławetne "Oddaj mi komputer" od mamy. No cóż. Kto powiedział, że komputerowe życie na walizkach jest łatwe? Ale już nie róbmy rozwlekłych dygresji weźmy się za grafikę, zróbmy akapicik i w ogóle.
    Kochana Migusiu moja, dziś nie kadzę może dlatego, że cierpię na comiesięczny problem normalnych osób płci żeńskiej a może dlatego, że po prostu waląc wprost z mostu nie podoba mi się grafika. Włoski są piękne cudne i kul. Naprawdę. Jednakże muszę Ci rzec moja droga, że reszta mnie poraża. Strasznie rozmazista jest ta pani. Ja nie wiem czy ty mega nieprzyciskającym pędzelkiem tym z soft brzegami malowałaś to ale moja droga wyszło jakoś bardzo tak niewyraźnie. Jakby ta pani zgubiła swój rutinoscorbin. Polecałabym pracować na większych formatach bo tam przy takim rodzaju szczegółowości digital paintingu powinno to wyglądać lepiej. Brakuje mi kontrastu cieni na twarzy skóry. Ustka dość ładnie wycieniowałaś, ładnie zrobiłaś te "spękoty" jak to je nazywam ale coś skopałaś przy kształcie bo wyglądają krzywo. Jakby się warga górna ciągnęła dalej tam, gdzie już się dolna skończyła. Może to przez to, że ze świetlnym refleksem na wardze dolnej ciągnęłaś tak bardzo w górę. Chwalę ciebie za to nos. Świetnie uzyskałaś jego dolny kształt. Jednak tam obok oka mogłaś go nieco. No nie wiem... spłaszczyć? W sensie żeby tak nie wystawał na oko. Może to być wina zdjęcia ale jednakowoż... Brwi są takie owłosione ale to jest jak dla mnie rzecz dobra, ładny dość kształt. Oczy mają ładną źrenicę i tęczówkę ale już reszta jest jakaś taka rozmazana i przez to traci w moich oczach. Poza tym to co wspominała wyżej Solien: rogówka i makijaż skopane. Reszty ciała nie komentuję bo przeczuwam, że to wina zdjęcia, że ciemne takie i występuje za ostry kontrast z twarzą która jest jasna. Trochę tak jakby poszła na szare solarium i nie wzięła ze sobą twarzy.
    Na koniec pragnę powiedzieć, cobyś się na mnie nie obrażała. To jedynie opinia. Ja bym tak nie namalowała bo ja tylko wektorem ciągne a raster to dla mnie jest wróg przeciwnik. Ale jeśli nie możesz być sportowcem - bądź kibicem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. akapity znikły ;_;
      i wyłacz weryfikację obrazkową. Plis.

      Usuń
    2. Dziękuję za opinię, pozdrowienia ślę :)

      Usuń
  10. Ja też dostałam tableta na święta :)
    wikipet201

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, to fajnie, sprawdza się?

      Usuń
    2. No i to bardzo , tak się przejełam że nie napisałam opini:
      1.Włosy , to same mistrzynie by nie umiały , oczywiście oprócz cb :)
      2.Oczy no po prostu piękne i ciało :)
      No to do zobaczenie :)

      Usuń
  11. Tak, włosy są śliczne, ale pozwól, że napiszę Ci co mi tu nie pasuje
    - Emma ma strasznie bladą twarz w porównaniu do reszty ciała
    - brwi są zbyt gęste
    - w makijażu jak dla mnie jest zbyt gwałtowne przejście z czarnego do białego
    - i najważniejszy punkt Emma nie wygląda jak Emma

    Tylko proszę byś nie czuła się urażona moją opinią :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie czuję sie w jakikolwiek sposób urażona, bardzo dobrze, że mówisz mi co Ci się nie podoba, tylko w taki sposób mogę się rozwijać :)

      Usuń
  12. O matko, jak ślicznie *.* Włosy wyszły Ci super! Nie wiedziałam ze da się uzyskać taki efekt w gimpie *łał*. Liczę że będziesz rozwijała swój talent i nie zaniknie on gdzieś.
    Pozdrawiam :33

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam nadzieję, że jak najdłużej będzie mi nade rozwijać tą pasje.

      Usuń
  13. Kompletny brak pojęcia jak zrobić taki misz-masz z włosami Gimp'ie. Mogłabym wiedzieć jaka to skala i jakie urządzenie użyłaś do tych pięknych kłaczków? Bo nie raz próbowałam cuś takiego w Gimp'ie zrobić i kij! Nie wychodzi. Wszystko jest piękne, aczkolwiek nie rozumiem dlaczego twarz jest taka bladziudka, a ten fragment ręki ma jakiś zupełnie inny odcień.
    I jakbyś mogła- oceniłabyś ten fragment mojej nowej pracy? http://2qi.blogspot.com/2012/12/28-praca-praca-ciaga-praca.html Tak, wiem to spam, ale naprawdę zalezy mi na twojej ocenie :)
    Pozdrawiam, Natalia171

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Większość narzędzi jakie używałam to pędzel ([SaI - 'air brush'] o bardzo małym kryciu i gumka.

      Usuń
  14. Piękna grafika..!


    misMiley345

    OdpowiedzUsuń
  15. Amazing graphic! I will stay at home, not travelling or anything. Happy New Year to everyone!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Happy New Year! I'm very glad that you are reading my blog.

      Usuń
  16. Następna twoja grafika, którą ubóstwiam *.* Aż nic więcej nie mogę napisać. Eh...

    P.S. Pozwalasz na coś takiego? Powinno cię to zainteresować (ktoś sb wziął z google grafika)

    http://www.grafika-olqaa.blogspot.com/2012/12/kolejna-przerobka-3.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  17. Hm,po pierwsze to rozpoznałam Emmę Waston (co w moim przypadku jest dziwne,bo mam ponoć słaby wzrok),ale grafika nie przypadła mi do gustu.Najpiękniejsze to są włosy *-* Po prostu jakieś mistrzostwo!Jak zobaczyłam początek zdania,uwaga,mkhm,mkhm,cytując moją boginię Migonettę:"Całość została wykonana w GIMP'ie" to po prostu miałam takiego szok fejsa,który pozostaje aż do dzisiaj gdy patrzę na tę otóż graficzkę.Ja niby też zajmowałam się grafiką,ale czegoś takiego nawet moją "ciężką pracą" bym nie zrobiła.Tym bardziej,że gimp to dla mnie czarna magia :) Osobiście kocham photoshopa cs5,chociaż mnóstwo razy doprowadzał mnie do szału :) Dobra,co by tu dalej...może napiszę coś o twarzy.Twarz według mnie jest za jasna,a ramię i tam z tyłu kawałek szyi za ciemne.Lepiej chyba byłoby gdyby kolor twarzy i reszty ciała był chociaż w podobnym kolorze.Może ja po prostu się nie znam na tych wszystkich cieniach,gdzie pada światło itd,bo wiadomo-nie jestem,nie byłam,nie będę dobra ze wszystkich dziedzin gdzie trzeba rysować,malować etc.czyli wymieniając właśnie grafikę.I jeszcze usta.Nie wiem,nie podobają mi się.Chyba są ciut za duże.
    Czyli tak podsumowując:
    Oczy,włosy i napis są świetne :)
    Pozdrawiam i mam nadzieję,że się nie obrazisz.
    Pozdrawiam gorąco! :3
    +proszę,wyłącz weryfikację słowną.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie spotkałam lepszej grafiki ! Przypadła mi do gustu :) Chciałabym robić takie grafiki =)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiem jak ty to robisz, ale twoje grafiki powalają na kolana(oczywiście ta też). Jeżeli ta grafika jest robiona w Gimp'ie to ja jestem prezydentem Ameryki! Masz naprawdę do tego talent i za to Cię podziwiam;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie zawsze i nieodwołalnie Emma Watson pozostanie tą jedną i jedyną Hermioną :D Rozpoznałam ją i muszę dodać, że troszkę spieprzyłaś oczka, za włoski 5+ lub nawet 6. Oj, Migusiu, wybacz nierozpisywanie się, ale głowa boli jak cholera... Coś czuję, że będzie grypa ;-; Smutek, smutek. Najgorsze jest to, że w chorobie myślenie boli, och, och...

    OdpowiedzUsuń